Ćwiczenia Tai Chi – siła powolnego ruchu!

Współczesny człowiek jest ciągle zabiegany i bardzo narażony na negatywne skutki długotrwałego stresu. Szukamy więc coraz częściej skutecznych sposobów na radzenie sobie ze stresem i ogólne wyciszenie się. W całej Europie Zachodniej prawdziwą furorę zrobiła przede wszystkim joga, która przyciąga dziś również adeptów z naszego kraju. Okazuje się jednak, że istnieją praktyki ćwiczeniowe, które przynoszą nie mniejsze korzyści dla zdrowia i samopoczucia, a zarazem nie wymagają tak dużej sprawności fizycznej. Ćwiczenie o których mowa pochodzą z Republiki Chińskiej i noszą wdzięczną nazwę Tai Chi. Polegają one na tym, aby połączyć bardzo powolne, skoncentrowane ruchy ciała z głębokim, delikatnym oddechem. Unosimy kolejno poszczególne części ciała, a po chwili bardzo powoli opuszczamy. Regularne wykonywanie tego typu ćwiczeń zapewni dobre samopoczucie, zapobiega stresowi, a także korzystnie wpływa na zdrowie i koncentrację. Wypada więc mieć nadzieję, że praktyki Tai Chi staną się bardziej popularne i będą mogli z nich korzystać ludzie w każdym wieku, nawet ci najstarsi.

error: Content is protected !!